27 december, 2016

Case

Lansering Preem MasterCard

 

I oktober 2015 fick Customer Clinic det tuffa uppdraget att i direkta kanaler sälja Preems nya kreditkort, Preem Mastercard. Kortet hade många fördelar, bland annat fri årsavgift och bonus på allt, men ändå, det är en stor utmaning att lansera ett nytt kreditkort på en mycket mättad marknad.

Se hela caset här

Eldaveckan

 

Inför hösten 2015 enades 50 butiksägare runt om i landet om att man under 1 veckas tid skulle erbjuda unika erbjudanden och aktiviteter för hela familjen. Målet var att "skapa tryck i butikerna" och koncentrera försäljningen till ett enskilt tillfälle för att på så sätt dammsuga marknaden på kunder, tidigt under den viktiga höstsäsongen.

Se hela caset här

Företagarnas medlemsprogram

 

Branschorganisationen Företagarna har en stor och trogen skara medlemmar. De som varit med länge fortsätter gärna att vara medlemmar ända in i kaklet. Vår utmaning var att skapa ett medlemsprogram med fokus på nytillkomna medlemmar som behövde skolas in i Företagarnas förtrollade värld så att även de stannar kvar länge.

Se hela caset här