27 december, 2016

Direktmarknadsföring

Direktmarknadsföring

Direktmarknadsföring handlar om att skapa mätbara resultat. För att göra det behöver man förstå och kartlägga målgruppens beteende. Det gäller att känna och ha kunskap om sina mottagare. Det är vi på Customer Clinic specialister på. Vi jobbar med att skapa riktade och relevanta budskap till utvalda mottagare. Rätt erbjudande, rätt timing, rätt utformning och rätt val av kommunikationskanal till rätt målgrupp är hela hemligheten.

Vi kan alla DM-tekniker, vi går igång på testmatriser och älskar att skapa riktiga resultat åt våra kunder. Vi vet också hur man mäter och följer upp på bästa sätt. För oss är kostnad per svar det viktigaste mätetalet, därför föreslår vi alltid tester av såväl målgrupp, erbjudande, timing som val av kommunikationskanal. Och idag innefattar ju DM så många olika kanaler och kan vara det mesta från SMS och e-post till sociala medier och, inte att förglömma, det gamla hederliga brevet hem i brevlådan.

Case: Lansering Preem MasterCard

I oktober 2015 fick Customer Clinic det tuffa uppdraget att i direkta kanaler sälja Preems nya kreditkort, Preem Mastercard. Kortet hade många fördelar, bland annat fri årsavgift och bonus på allt, men ändå, det är en stor utmaning att lansera ett nytt kreditkort på en mycket mättad marknad.


Läs mer här

Ny på Direktmarknadsföring? Kolla vår FAQ

Vad menar ni med direktmarknadsföring?
Finns det verkligen företag som skickar reklam hem till den fysiska brevlådan i denna digitala tidsålder?
Vad är egentligen viktigast – målgrupp eller utformning?
Får man göra utskick, digitalt eller postalt, till vem som helst hur som helst?
När kan oadresserad direktreklam, ODR, vara ett alternativ?
Finns det en konflikt mellan att bygga sitt varumärke och att jobba med direktmarknadsföring?
Vad är det viktigaste att tänka på när jag planerar min DM-kampanj?
Hur mäter jag min kampanj?

Eller hör av dig till oss. Vi svarar nästan jämt

Peter@customerclinic.se
073 - 315 71 11

Amanda@customerclinic.se
070 - 888 87 43