27 december, 2016

E-postmarknadsföring

Fördelarna med E-postmarknadsföring är många. Det är relativt enkelt att komma igång och det går snabbt att nå ut med sina erbjudanden till befintliga kunder och prospekts. Oavsett om du vill sätta upp, eller har ett eget E-postprogram och egna E-postlistor. Eller bara vill göra ett enskilt utskick så kan vi hjälpa dig med målgrupp, erbjudande, timing och utformning så att de sticker ut lite extra i mailkorgen, skapar fler klick och fler avslut.

Customer Clinic har erfarenhet av att jobba med de flesta E-postsystem som Apsis, Mailchimp, Adobe Campaign m.fl. Vi är även medlemmar i Swedma och våra projektledare är utbildade ADMA (Autoriserad DM Ansvarig) och ser till att dina kampanjer är korrekt utformade och håller sig inom ramarna för Swedmas etiska regler.

Värva nya kunder med E-post

När du vill värva nya kunder eller generera leads kan E-post vara en mycket effektiv kanal. Särskilt om du driver din verksamhet på nätet då närheten till köpet är en uppenbar fördel. Vi kan hjälpa dig att planera hela din kampanj. Från målgrupp, adressinköp och erbjudande. Till timing, utformning och utskick av din kampanj. Oavsett om du har egna system eller behöver hjälp hela vägen fram till utskick kan vi hjälpa dig.

Eller kommunicera med dina befintliga

Det numera klassiska nyhetsbrevet är ett perfekt sätt att hålla kontakten med dina befintliga kunder. För den som driver en näthandel eller butik med regelbundet återkommande kunder kan man skicka ut tillfälliga erbjudanden och förhandsinformation om kommande kampanjer. Här är spelar timing och utformning en större roll än för den som jobbar med så kallade lågintresseprodukter. Då kan nyhetsbrevet och dess innehåll behöva lite mer eftertänksamhet och planering. Hur gör man till exempel intressant kommunikation om bildäck eller hemlarm? Vi kan hjälpa dig med strategi och produktion för att skapa kvalitativ kommunikation med dina kunder.